Gyökérkezelés

Gyökérkezelés során alapos érzéstelenítés után, a fogorvos eltávolítja a gyulladásban lévő fogidegeket és ereket, a fájdalom is jelentősen csökken.

Root_Canal

Ha a fogszuvasodás már olyan mélyre terjed, hogy a fertőzés eléri a fogbélkamrát, akkor az ott található erek és idegek gyulladása során keletkező gázok feszítése miatt szinte elviselhetetlen, legtöbbször éjszaka jelentkező, úgynevezett pulpitiszes fájdalom lép fel. Bizonyára mindannyiunknak vannak különböző élményeink a gyökérkezeléssel kapcsolatban, vagy személyes tapasztalatok, vagy ismerősök elbeszélései. Minden híreszteléssel ellentétben tudnunk kell, hogy a gyökérkezelés – más néven endodontiai beavatkozás – fájdalommentesen elvégezhető, és ami a legfontosabb: a fogmegtartást szolgálja. Ha arra gondolunk, hogy a fog eltávolítása, majd pótlása helyett, ezzel a beavatkozással saját fogunkat tarthatjuk meg, mindenképpen a gyökérkezelés mellett indokolt döntenünk. Kevesebb kellemetlenséggel jár egy fog gyökérkezelése, mint annak pótlása.

Gyökérkezelés során alapos érzéstelenítés után, a fogorvos eltávolítja a gyulladásban lévő fogidegeket és ereket, ezután a fájdalom is jelentősen csökken. Ezt követően néhány alkalommal fertőtlenítőkkel és gyógyszerekkel kezelik a gyökércsatornát, majd ha a fog tünetmentessé válik, el lehet végezni a gyökértömést is. Ez utóbbit már érzéstelenítő nélkül is lehet végezni. A sikeres gyökértömés után a fogat fedőtöméssel is el kell látni, gyakran érdemes koronával védeni.

wurzelbehandlung