Fogfájás

headache

Egy fogfájás sok mindent elárul, gondolva itt arra, hogy mitől, és mikor kezd el fájni. Hirtelen fájdalmat általában valamilyen külső inger vált ki. Lehet ez csokoládé, egy korsó hideg sör, fagyi… Ez a fájdalom amilyen gyorsan jön, olyan gyorsan el is múlik, de minél hamarabb tömessük be fogunkat!

Előfordulhat az is, hogy nem szuvas fog a bajok okozója, hanem a fognyak kopása. Ennek a leggyakoribb oka az erős és helytelen irányú fogmosási technika. Tanuljuk meg a helyes fogmosási eljárást, és ha a fájdalom nem szűnik meg, forduljon orvosához, mert az ilyen fogat is töméssel kell ellátni.

Ha a fájdalom már múlik el olyan gyorsan, sőt már az éjszakáink is nyugtalanok, ez azt jelenti, hogy a szuvasodás már elérte a fogbélkamrát. Ilyenkor már érdemes  fájdalomcsillapítót bevenni, de csak 6 óránként javasolt fogyasztani. Ha a fájdalmat hideg inger nem, csak a meleg-, vagy nyomóhatás váltja ki, akkor sokkal nagyobb a baj. A gyulladás előrehaladottabb állapotban van, ilyenkor már a fog melletti íny alaposan fel is dagadhat. Ha a kezdeti órákban hideg borogatást alkalmazunk, jelentősen csökkenthetjük a duzzanat mértékét és a fájdalmakat. Néhányan még ezeket a fájdalmakat is elviselik fogorvosi beavatkozás nélkül, viszont ebben a fázisban már nagy a veszélye annak, hogy fogászati gócok alakuljanak ki, melyek számos más betegség okozói lehetnek.